ArtikelenChange Inc.

Change Inc.: “We hebben een diep overlevingsinstinct”

Mike Hoogveld hield zich tot voor kort vooral bezig met de toekomst. Als oprichter van strategisch adviesbureau nlmtd helpt hij organisaties om snel en flexibel in te spelen op kansen en bedreigingen in de toekomst. In zijn nieuwe boek ‘Bertie en de wonderjaren’ kijkt hij naar innovaties in het verleden en ontdekt hij wat die ons vertellen over de uitdagingen van vandaag.

Pathé, Tesla en Michelin zijn niet alleen wereldberoemde merken, maar ook uitvinders die actief waren aan het einde van de negentiende eeuw. Samen met andere beroemdheden, zoals Eiffel, Waldorf, Edison, Dunlop, Benz en Röntgen, zorgden zij voor een reeks innovaties. Hoogveld zet Bertie, koosnaam voor koning Edward VII, centraal in zijn boek om de innovatie van toen te vergelijken met de huidige tijd. Bertie was een van de markantste leden van het Britse koningshuis ooit. Hij bezocht zeventien Wereldtentoonstellingen en roemde de innovaties van zijn tijd.

Lees dit hele verhaal op de website van Change Inc.